webcumulus

DomestaBudownictwo mieszkaniowe



Domesta - przedsiębiorstwo budowlane z Gdańska, działa na polskim rynku już od ponad dwudziestu lat. Firma, chcąc jeszcze lepiej trafiać do klientów, postanowiła odświeżyć i unowocześnić swój wizerunek jednocześnie usprawniając pracę działu sprzedaży. Wymagało to gruntownej przebudowy strony internetowej przedsiębiorstwa oraz optymalizacji kampanii reklamowej. Zadanie to zostało powierzone nam.

webdesign rwd cms homedeweloper pcc

Wyzwanie

Serwis internetowy Przedsiębiorstwa Budowlanego Domesta wymagał unowocześnienia wyglądu, który to przestał wpasowywać się w aktualne trendy graficzne i technologiczne. Stara wersja strony była zbyt prosta i statyczna, potrzebowała wprowadzenia większej ilości dynamizmu. Nowoczesny design strony internetowej miał przekonać odwiedzających o profesjonalizmie firmy. 

Istotnym elementem procesu wprowadzania zmian było zachowanie prostej ścieżki wizyty. Wygoda użytkowników i ułatwienie im dostępu do informacji były dla zleceniodawcy sprawą kluczową. Nowa szata graficzna miała zwracać uwagę odwiedzających na atrakcyjne cenowo oferty i gotowe mieszkania wystawione na sprzedaż. Główne elementy wymagały znacznej modyfikacji, aby zachęcić klientów do bezpośredniego kontaktu telefonicznego lub osobistej wizyty w biurze firmy. Ponadto, strona musiała stać się wygodniejsza dla użytkowników wolących szukać na własną rękę informacji o konkretnych mieszkaniach.

Projekt

Odpowiedzią na problem wyglądu były głównie dynamiczne elementy w energetyzującej, nowoczesnej kolorystyce dedykowane specjalnie dla tego serwisu: pokaz slajdów ze stałym elementem na stronie głównej, wysuwana zakładka "szybki kontakt" oraz boksy z cenami mieszkań. Większą funkcjonalność serwisu i wygodę użytkownika miały z kolei zapewnić wielofunkcyjne, interaktywne plany i mapy oraz wyszukiwarka, ułatwiające docieranie do interesujących ofert mieszkań. Równolegle, strona musiała zostać zoptymalizowana pod kątem prowadzonych kampanii reklamowych. 

Efekt

Już po trzech miesiącach od wdrożenia nowego serwisu, Przedsiębiorstwo Budowlane Domesta zanotowało sprzedaż zwiększoną o siedemdziesiąt procent. CTR w ramach tej samej kampanii w wyniku optymalizacji metod kierowania reklamy wzrósł dziesięciokrotnie. Konwersja z kampanii reklamowej wzrosła o 22%, co jest wynikiem o cztery punkty procentowe lepszym od aktualnej średniej. Średni czas wizyty na stronie wynosił 6 minut 20 sekund. Ponadto, zanotowano o 17% większą konwersję w przypadku kampanii PPC zwiększoną dzięki przekierowaniu ruchu na dedykowaną podstronę z wybraną ofertą mieszkań objętych promocją. 

ZWIĘKSZENIE SPRZEDAŻY

Już po 3 miesiącach od uruchomienia nowego serwisu internetowego Inwestor odnotował zwiększenie o 70% sprzedaży w aktualnej ofercie mieszkaniowej.

ZWIĘKSZENIE KONWERSJI

10x zwiększony CTR w ramach tej samej kampanii w wyniku optymalizacji metod kierowania reklamy. Zastosowany model reklamy oraz kierowanie został specjalnie opracowany z uwzględnieniem ścieżki wizyty klienta firmy deweloperskiej.

o 17% większe konwersje w przypadku kampanii PPC zwiększone dzięki przekierowaniu ruchu na dedykowaną podstronę typu landing page zawierającą wybraną ofertą mieszkań objętych promocją.

ZWIĘKSZENIE ZAANGAŻOWANIA

Na zwiększenie zaangażowania użytkownika wpływ miała zarówno atrakcyjność nowego serwisu jak i czytelność oferty oraz dobre jej wypozycjonowanie dla docelowego klienta. W efekcie średni czas trwania wizyty na stronie został zwiększył się do wartości 6 min. 20 sekund co z zadowoleniem odnotowaliśmy jako najlepszy wynik w portfolio wszystkich naszych klientów z branży deweloperskiej.

Odwrotnie, w przypadku kampanii PCC dzięki przekierowaniu kampanii na dedykowaną podstronę landing page uzyskaliśmy zwiększenie konwersji przy zachowaniu średniego czasu wizyty wynoszącego ok. 3 minut.

METODY KOMUNIKACJi

Nowoczesność, intuicyjność, wygoda

Strona główna została wzbogacona o pokaz slajdów z interaktywnymi przyciskami oraz dwie wysuwane zakładki: "szybki kontakt" (umożliwiającą zwrócenie się do firmy z prośbą o kontakt telefoniczny lub mailowy) oraz "dostępne od zaraz" (z dynamiczną listą mieszkań dostępnych od zaraz).

Poprawiło to nie tylko funkcjonalność i wygodę, ale także nadało serwisowi nowoczesny, profesjonalny wygląd. 

ZWIĘKSZNIE ZASIEGU PUBLIKACJI

Dla serwisu została stworzona wersja mobilna zoptymalizowana pod kątem wyświetlania na niewielkich urządzeniach, jak np. smartphone lub tablet, co ułatwiło dotarcie do większego grona odbiorców. 

ZAUTOMATYZOWANA PUBLIKACJA PROMOCJI

Zastosowano elastyczny system dostosowujący się do aktualnej polityki sprzedażowej i pozwalający na zarządzanie nie tylko promocjami cenowymi, ale też na obsługę dowolnych promocji i programów sprzedażowych.

Landing page dla kampanii PCC

Stworzona dynamicznie generowana podstrona zawierająca aktualne promocje nie tylko zwiększyła atrakcyjność serwisu w oczach użytkowników, ale też przejęła na siebie część ruchu sieciowego pozyskanego z kampanii PCC, co pomogło zwiększyć konwersje.

Formularze kontaktowe, powiadomienia

W projekcie uwzględniono zastosowanie zarówno rozbudowanych formularzy które prezentowane są na odrębnych podstronach, jak i kompaktowego elementu “Zapytaj”, który połączył wygodę i funkcjonalność, a dodatkowo pozwolił na skrócenie czasu potrzebnego na wysłanie wiadomości. Zrezygnowaliśmy z niektórych pół z formularza np. definiujących zakres oferty, czy nazwy inwestycji a dane, zebrane na podstawie ścieżki wizyty, pobieramy automatycznie i wysyłamy wraz ze zgłoszeniem.

INTERAKTYWNE PLANY

Połączone z bazą danych oferty mieszkaniowej

Dodatkowym atutem wdrożenia serwisu w ramach platformy HOMEdeweloper była możliwość skorzystania z rozszerzonej prezentacji planów inwestycji. Szczegółowo wyrysowane plany budynków zostały wzbogacone o animację pokazującą po powiększeniu przykładowe aranżacje pomieszczeń. Dopełnieniem prezentacji są również szczegółowe opisy i dane dotyczące powierzchni pomieszczeń, czy cech lokali.

Interaktywne plany budynków zostały wykonane w oparciu o otrzymane od architektów dokumenty projektowe. Umożliwiają one obejrzenie przekroju budynku z zaznaczoną liczbą wolnych mieszkań na każdym z pięter oraz innych cech tego budynku, takich jak np. liczba wind lub obecność podziemnego garażu.

Plan osiedla

Użytkownik ma również możliwość obejrzenia szczegółowego, dynamicznego planu danego osiedla wyposażonego w opcję powiększenia. Są na nim zaznaczone zarówno budynki z gotowymi mieszkaniami na sprzedaż (wraz z dynamicznie generowaną liczbą tych mieszkań), jak i budynki dopiero planowane. Na planach zaznaczono również inne elementy osiedli, takie jak np. ogródki, place zabaw, hale garażowe czy też sklepy. Kolorystyka planów, legendy i piktogramów została dostosowana do stylu serwisu. Animacja planów charakteryzuje się szybkością działania, którą zawdzięcza odpowiedniej kompresji grafiki bez utraty wysokiej jakości.

Mapa LOKALIZACJI

Użytkownik może wygodnie zapoznać się ze szczegółami lokalizacji inwestycji wraz z uwzględnieniem znajdujących się w sąsiedztwie obiektów takich jak szkoły, kościoły lub przystanki komunikacji miejskiej. Obiekty te zostały podzielone na kategorie, których widoczność można włączać i wyłączać, co ułatwia użytkownikowi dotarcie do interesujących go informacji.

Wygodne określanie dystansu oraz czasu dojazdu do inwestycji bezpośrednio na stronie internetowej dostępna jest też w wersji dla komputerów typu desktop, a funkcja nawigacji na urządzeniach wyposażonych w GPS.

WYSZUKIWARKA

Indywidualnie dopasowana do potrzeb prezentacji oferty

Dzięki odpowiedniej konfiguracji wyszukiwarki mieszkań, podziale jej na odrębne sekcje obejmujące ofertę mieszkań, domów oraz lokali usługowych oraz wdrożeniu tylko podstawowych kryteriów wyszukiwania, uzyskaliśmy prostą formę tego elementu. Wyszukiwarka została dodatkowo wzbogacona o nasze autorskie rozwiązanie wyboru cech mieszkań jak i ich kierunku nasłonecznienia.

PERSONALIZACJA OFERTY

Możliwość wygodnego i zarazem intuicyjnego przeglądania aktualnej oferty dewelopera jest jednym z najwyższych priorytetów projektantów strony internetowej. Dlatego warto zwrócić uwagę na unikalną na polskim rynku funkcjonalność wyszukiwarki mieszkań jaką jest możliwość dodatkowej filtracji, sortowania czy usuwania niechcianych propozycji. Lista z wynikami może być szybko przesłana na adres mailowy, co pozwala na wygodne zapamiętanie swoich wyborów, czy podzielenie się propozycjami z innymi osobami.

ROZBUDOWANA CHARAKTERYSTYKA MIESZKAŃ

Każdemu z lokali, oprócz podstawowych parametrów, przypisane zostały również cechy takie jak np. mieszkanie z ogródkiem, mieszkanie dwupoziomowe, samodzielna kuchnia.

Dla serwisu została stworzona zaawansowana wyszukiwarka mieszkań, uwzględniająca preferencje użytkownika w kwestii wyboru tych cech lub np. kwesti spełnienia wymagań rządowego programu dofinansowań "Mieszkania dla Młodych".



AUTORSKI SYSTEM CMS

Dedykowane oprogramowanie dla firm deweloperskich

Aktualizacja treści serwisu została zrealizowana za pomocną naszego autorskiego systemu CMS HOMEdeweloper będącego dedykowanym oprogramowaniem dla firm deweloperskich.

Ta intuicyjna aplikacja pozwoliła nie tylko w łatwy sposób zmodyfikować publikowane już treści, ale też na dowolną rozbudowę struktury serwisu już po jego uruchomieniu. Zapewniła również możliwość zarządzania aktualną ofertą sprzedaży uwzględniając zarówno stany mieszkań jak i indywidualnie określane statusy sprzedaży dla poszczególnych budynków czy etapów realizacji inwestycji.

DZIENNIK BUDOWY

Z entuzjazmem został przyjęty moduł CMS Galerie który już w pierwszych dniach edycji strony został doceniony za usprawnienie tak częstych i zazwyczaj pracochłonnych prac jak aktualizacja zdjęć dziennika budowy.

Dedykowany moduł CMS do aktualizacji galerii zdjęć, wizualizacji czy dziennika budowy skraca czas koniecznej edycji do kilku minut. Dzięki automatycznemu pomniejszaniu zdjęć oraz generowaniu miniaturek nie jest potrzebne używanie dodatkowego programu graficznego a publikacja zdjęć jest możliwa bezpośrednio z kart pamięci aparatu.

MAPY LOKALIZACJI

Dedykowany moduł CMS do tworzenia map z wykorzystaniem silnika aplikacji Google Maps umożliwiający łatwe definiowanie współrzędnych inwestycji oraz lokalizacji atrakcyjnych obiektów w jej sąsiedztwie z uwzględnieniem grupowania w odpowiednie kategorie.

Markery na mapie publikowane są w oparciu o zestaw gotowych piktogramów jednak z zachowaniem indywidualnej stylistyki serwisu.

ZARZĄDZANIE INWESTYCJAMI

Moduł CMS Oferta Dewelopera stworzony do zarządzania w jednym miejscu wszystkimi najważniejszymi informacjami o inwestycjach znajdujących się zarówno w aktualnej ofercie jak i tymi których sprzedaż została już zakończona.

PROMOCJE

Moduł CMS Promocje do zarządzanie nie tylko promocjami cenowymi, ale też do obsługi dowolnych promocji sprzedażowych i programów typu Mieszkania dla Młodych.

SYSTEM MAILINGOWY

Moduł CMS Biuletyn informacyjny - rozbudowany system mailingowy przypisujący automatycznie klientów do wskazanych inwestycji z aktualnej oferty lub do modeli ofert.

Zainteresowany?

Chcesz otrzymać szczegółowe informacje o funkcjonalnościach, kosztach, bądź dowiedzieć się jak wygląda proces wdrożenia?